Vastagból vastaggal 1 - Csináljunk stólát gyorsan és könnyedén!


Sokan kértetek már tőlünk stólákat. Most bemutatunk egyet, aztán szépen lassan majd a többit is - ne aggódjatok, lesz bőven ;)

Anyának nemrég volt a szülinapja, és gondoltam, meglepem valamivel, amit én magam készítek el. Szokás szerint nem volt túl sok szabadidőm, így kiválasztottam egy viszonylag könnyen elkészíthető, de mégis különleges stólát (a leírást itt részletesen meg is találjátok). Vettem hozzá jó vastag fonalat (ugyanis az mégsem árt, ha egy stóla meleg), és egy szintén méretes (4,5-es) horgolótűt.

Ezt az egyet ugyanis már megtanultam horgolós-, kötős pályafutásom alatt: a vastag fonal és a vastag tű nagggyon hálás tud lenni, és még a mintát is szépen kiadja. Mikor utazom haza, másfél órát zötykölődöm a vonaton, és a stóla fele meg is van egy ilyen alkalommal.

A Möbius-stóla különlegessége amúgy, hogy van benne egy kis csavar. Szó szerint. Igazából kettő. A csavar kérdése kezdő horgolóknál különben sokszor zavart okoz, ugyanis, ha kört szeretnénk horgolni (vagyis kört képezni egy láncszemsorból, majd továbbvinni azt), sokszor megcsavarodik a fonal a kezünkben, és kezdhetjük az elejéről. A Möbius stólában pont ez a lényeg. Itt a csavar kell is, tehát egy kezdőnek is simán menni fog ;)

Így egy-két nap alatt kész lett az én "művem" is, ami tulajdonosának nagyon tetszik - s valljuk be: jól is áll neki! Legalábbis szerintem :)

Leányka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése