Nyári sapka

Szóval a horgolt nyári sapka-kalap, vagyis sapkalap. Az ötlet és a minta INNEN jött. Nem árulok zsákbamacskát: harmadik nekifutásra sikerült. Minden bizonnyal a fonalam lehetett sokkal vastagabb, ugyanis az írt 4-es horgolótű rendben is volt, de akkora lett a fejemre a sapka, mint egy bili.

A minta szerint: 5 láncszemből készítettem kört, majd bele 10 egyráhajtásos. Aztán minden sorba szaporítottam, a minta szerint. Először minden szembe 2-2 egyráhajtásos. Aztán mindenem másodikba, minden harmadikba... stb. szaporítunk 10 soron át. Na, éppen így lett nagy rám is a sapi.

Így elbontottam az egészet én mosolyogva ugyan, de kezdtem az elejéről. Itt viszont már rafinált voltam. Csak nem foghat ki rajtam egy ilyen sapkalap :-) 3 láncszemből csináltam kört, 6 egyráhajtásos pálcát horgoltam, majd ezt szaporítottam a korábbiak szerint. Vagyis a második sorba 2-2 pálca minden szembe (így összesen 12 a sor végére), a harmadik sorban 1-2-1-2... (így összesen 16 a sor végére) és így haladtam tovább 10 soron át. No, ez már olyan jól passzolt, hogy éreztem: mégsem kell egy extranagy fejű valakinek ajándékoznom a nyári sapkám. Majd jött egy sor szaporítás nélkül (minden szembe 1-1 egyráhajtásos) és egy sor rövidpálca (minden szembe 1-1). Itt kicsit eltértem az eredeti mintától, de már inkább igazodtam a saját fejemhez, mint ahhoz :-)

Persze a mintát is vissza kellett fejtenem. Nem a minta hibája, az gyönyörű - ITT meg is találjátok és be is másolom Nektek képként - csak a fejem volt megint kisebb a kelleténél. Így egy-két sorral kevesebbet kellett horgolnom, és elég emberi lett az összhatás.

Az igazat megvallva még mindig kicsit különállónak érzem magam és a nyári sapkalapom, de már kezdem megszokni. Nem kizárt, hogy ajándékozás lesz a vége, de még adok neki pár napot.

Mindenesetre a megörökítés már megtörtént, remélem, sokan kedvet kaptok hozzá.
Kép: DROPS Design (www.garnstudio.com)


Sok sikert:
Leányka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése