Kötött házipapucs

... vagy mamusz, ahogyan tetszik :)

Mikor tegnap a Facebook oldalon leírásokat kértetek, előkerestem néhány régi Fürge Ujjak lapszámot. Jól emlékeztem, a 2007/2-esben van egy nagyon szép házipapucs. Egy korábbi kötőpályázat különdíjas munkája ez, melyet Dr. Béres Istvánné készített. Lefotóztam Nektek, és bár tükrös egy picit, a lényeg szerintem magáért beszél így is!! A leírás pedig:

35-ös mérethet kb 20-21 cm hosszú a talprész. A méret ehhez képest arányosan alakítható.
Színenként 2-2 dkg fonalat ír, 2-es harisnyakötőtűt és 1,5-es horgolótűt.

Elkészítés: Az orránál kezdjük, 24 szemmel 2-2 fekete és lila váltakozásával. A következő sort ugyanígy (ez a lent szereplő rajz első sora). A továbbiakban a rajz szerint kell dolgoznunk. A szemeket arányosan osztjuk el 4 tűre. A lepkemintát 6-szor ismételjük egymás felett a különböző színekkel. A második mintától a nyíllal jelölt helyen kettéválasztjuk a munkát, és innentől oda-vissza kötünk. A széleken 4-4 szemet lustakötéssel készítünk és 2 szemet szaporítunk. A következő csík után még egy fél mintát kötünk, majd mindkét szélén 1,5 minta szemeit leláncoljuk és csak a középső 14 szemmel dolgozunk tovább. A 2 sor fekete minta után a lepkemintát 3-szor ismétlejük, az első sorban a középső két szem között a keresztszálból 1 szemet szaporítunk. A sarokbetét olyan hosszú legyen, mint a leláncolt rész szélessége. Végül 7 sort készítünk fekete lustakötéssel és a szemeket leláncoljuk.

Összeállítás: A sarokbetétet az oldalakhoz varrjuk, majd a bokarészt 1 fekete sorral körbehorgoljuk.

A minta: simakötés, lustakötés és norvég minta, vagyis simakötéssel a rajz szerint kötünk, a nem használt szálat a munka visszáján lazán vezetjük.


Érdemes lehet kipróbálni a különböző darabokból összevarrt mamuszt is, ahogyan egy korábbi bejegyzésben már mutattam (IDE kattintva nagyobb méretben is megnyílik).


Ahogyan nézelődtem idegennyelvű blogokon, rájöttem, hogy - bár én kevésbé tudok kötni - a mamuszkötés alig tér el a zoknikötéstől, amiről korábban már írtunk is. A különbség mindössze annyi, hogy nem készítjük el a zokni szárát, és már meg is van a mamusz :) Akinek a zoknikötés megy, nem okozhat problémát a mamusz sem!

Kedvcsinálónak pedig :)


Leányka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése