Horgolt sapka hátsó hurokba öltéssel

Ahogyan ígértem, a vállmelegítő után most bemutatok egy back loop technikás sapkát is. Az eredeti mintát itt találjátok. A minta itt egy vastagabb, 9-es méretű tűt és a hozzá passzoló fonalat ajánl. Így 19 láncszemmel kezdett és hamispálcákkal haladt, a hátsó hurokba öltve.

Én vékonyabb, 5-ös tűhöz passzoló fonalak, és mivel lazábban horgolok, egy picit kisebb, 4,5-es tűt használtam. Már a láncszemek elkészítésekor érdemes mérni. A fejem tetejétől indultam, és belekalkuláltam, hogy visszahajtom majd így kicsit több pálcát horgoltam az elején. Ezután minden szembe hamispálca került, a hátsó szembe öltős technikával. Egy egyszerű téglalapot horgoltam, amit közben folyamatosan mértem a fejemhez. Ha már megvolt a kellő kerület, csak össze kell varrni a két szélét. Ezután egy hosszabb fonalat vezetünk körbe a csúcsán (mintha egy henger lenne, és szépen minden szembe öltve az egyik végét összehurkoljuk), amit már az elején kihagyhatunk vagy a végén, esetleg utólag fogjuk hozzá. Ez teljesen összehúzza majd, nem marad lyuk a tetején. Így néz ki még az összehúzás előtt.


Végezetül pedig így. Nagyon könnyű, mutatós darab, gyorsan elkészül. Ha folyamatosan ellenőrzitek a fejeteken a méretet, nem okoz majd meglepetést!

A modellkedést nagyon köszönöm Lucának, Nektek pedig sok sikert a sapkához!

Leányka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése