Léna csúcsfejsapija

Zsófi barátnőm kislánya, Léna a ruhácska után most sapkát is kapott :-) Zsófi csúcsfejsapinak nevezte el, ami igazán találó is. Talán emlékeztek még rá, néhány nappal ezelőtt kitettem egy képet a Facebook oldalunkra azzal a kérdéssel, szerintetek vajon mi lehet ez. Sokan a sálra tippeltetek, azonban Zsófi egy kommentben lerántotta a leplet: ez bizony egy készülő sapi! Azóta pedig már meg is horgoltam, próbán is volt, és készült rá egy perem is, hogy még kisasszonyosabb legyen :-)


Az eredeti mintát az egyik kedvenc oldalamon találtam, ezt alakítottam át picit. Itt olvashatjátok. A minta egyszerű puff stitch, vagyis kis bogyós minta, amihez itt egy videó. Én így készítettem egy téglalapot, amit a végén összevarrtam, szegélyt horgoltam és a szegélyből kialakítottam a megkötőket.
Mivel Lénának a kisasszony sapik állnak a legjobban, egy kis perem is kellett hozzá.



Maradékfonalból készült, így a perem más színű lett, de nem is bánom, még jobban is mutat így. A perem mintája: leszámoltam a szemeket, arányosan elosztottam 3 részre. Így 10 rövidpálca, 10 hamispálca, 20 egyráhajtásos majd ismét 10 hamis- és 10 rövidpálca jön egy sorban.


Kevesebb mint 10 deka fonal elgendő hozzá. Tél közeledtével én gyapjúfonalból horgoltam a sapit, vastagságra a Barka Fonal Merino Softjának megfelelőből.


Bátran ajánlom mindenkinek, érdemes kipróbálni, szuper minta, szuper kis sapi készül belőle és valljuk be: iszonyatosan cuki a végeredmény - ahogyan persze a modell is! :-)



Leányka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése