Szív alakú terítő

Kérdeztétek, hogy tudok-e mintát ehhez a kis terítőhöz:


Hát sajnos nem, de kitaláltam valami hasonlót :-)

Szóval: a lényeg, hogy vékonyabb, horgolófonallal dolgozzatok (szerintem a horgolócérna már túl vékony ehhez), és így el tudjátok majd készíteni szépre. Egy korábbi bejegyzésben Valentin-napi összeállítást találhattok, ahol van egy videó is, de most újra beillesztem ide. Ezt külön nem készíettem el magyarul, mert szerintem szépen látszik rajta minden.



A mintaleírás magyarul valahogyan így néz ki:
1. 12 láncszem
2. Az utolsó láncszemnél visszaöltünk, és rövidpálcákat horgolunk
3. Ezt folytatjuk, amíg egy négyzetet nem kapunk (nekem 11 szem és 12 sor lett amúgy)
4. Félbehajtjuk a négyzetet, megkeressük a középső szemet, és 11 kétráhajtásos pálcát öltünk ebbe a szembe a következőképp: 1 kétráhajtásos pálca, 1 láncszem, 1 kétráhajtásos pálca, 1 láncszem... egész 11-ig. Az utolsó rögzítük rövidpálcával.
5. Ha ez megvolt, újrafélbehatjuk a négyzetet, és a szomszédos oldalon ismételjük ezt a műveletet. Ezzel kész is a szív.

Így egy kb tenyérnyi szívet kapunk, ami ugye elég kicsi még ahhoz, hogy terítő legyen belőle. Viszont! Szeritem, ha növeljük a szemek számát, megszorozzuk 2-vel (24 láncszemmel kezdünk, 24 sort horgolunk, esetleg 3 ráhajtásos pálcát horgolunk a szív félköríveinek, és abból is 22-t...) akkor egy nagyobb és szebb munkadarabot kapunk! Ezt a szemnövelési technikát még nem próbáltam, de ennél a leírásnál már egyszer feleztem a szemek számát, és egy ugyanilyen aranyos pici szívet kaptam. Szóval szerintem érdemes.

Továbbá találtam egy képet etsy.com-on, amit mutatok is:


Ahogyan Ti is látjátok, az alapszív itt is ugyanazzal a technikával készült. Ha jól látom, a különbség annyi, hogy a horgoló itt nem egy rövidpálca sorral horgolta körbe a végén a szívet, hanem minden második szembe az alapnégyzeten 1-1 egyráhajtásos pálcát horgolt, a szív félköríveibe pedig a láncszemes összekötésekbe 2-2 egyráhajtásos pálcát. Ezzel tovább növelte a szív méretét, de a forma szépen megmaradt. Az egyráhajtásos pálcák közé itt is öltenek 1-1 láncszemet, ha jól látom a képen. (Kezdőknek: ez azért van, hogy megmaradjon a szemek száma. Ugyanis, mivel minden másodikba horgolunk csak, így muszáj tartanunk azt az egy kihagyásnyi távolságot a következő sorra is, vagyis oda kell 1-1 láncszem az egyráhajtásos pálcák közé!!). Végül pedig pici, 3 láncszemes ívekkel csipkézi a terítő szegélyét.

Szerintem ezek a darabok ki is lettek keményítve, de nem biztos, hogy erre szükség van. Sok múlik a fonal anyagán, minőségén. Lehet, hogy a tartás érdekében érdemes keményíteni, de nem biztos. Ezt mindenki látja, ha már kész a munkadarab, vagyis a szépséges szép szív alakú terítő :-)

Sok sikert Mindenkinek!!

Leányka



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése